Avada Car Dealer News

SIDI Crossfire 3 SRS, buty do poważnego ciorania w górach, na torze mx i supermoto.

Trzecia ewolucja butów do motocrossu i enduro Sidi Crossfire SRS.

Włoska firma Sidi rozszerzyła linię butów Crossfire o nowy i ulepszony model Crossfire 3 SRS. Co nowego? a co ulepszonego?

Nowością w butach Crossfire 3 SRS jest Hyper Extension Block, który ma zapobiegać nadmiernemu rozciągnięciu kostki, podbicia i ścięgna tylnego. W modelu Crossfire 3 SRS zastosowano również nową podeszwę, która jest bardziej wypukła i jednocześnie grubsza, co według Sidi pozwoli na dłuższą żywotność i ochronę stopy. Podobnie, ulepszona i wzmocniona została przestrzeń na palce i piętę, pozostawiono również wymienny łuk podeszwy „Dovetail”.

Z nowości warto wspomnieć o górnym trzpieniu, który poprawia elastyczność i regulację buta, zapewniając tym samym lepsze dopasowanie do nogi. System płyty łydki został wyposażony w dwie regulacje, aby dostosować się do wszystkich rozmiarów nóg i ortez kolanowych. Dodatkowo  stalowy trzon znajdujący się w podeszwie buta został zastąpiony nylonową. Nowy wewnętrzny kaftan o większym obwodzie zapewnia szczelne zamknięcie buta oraz  jednoczesne dopasowanie go do każdego rodzaju ochraniaczy i ortez kolanowych.

Najnowsza konstrukcja przestrzeni na kostkę jest zdecydowanie bardziej sztywna i odporna na wstrząsy, tak aby utrzymać stopę w miejscu, zapobiegając jednocześnie jej skręcaniu. Siatka teflonowa, która pokrywa górną część buta nie wchłania wody ani potu, a materiał Cambrelle pokrywający część stopy, zapewniana większy komfort codziennego użytkowania. Paski i klamry zostały dokładnie takie same jak w poprzednim model a wszystkie elementy mocujące są nadal w pełni wymienne.

Buty Sidi a w szczególności model Crossfire 3 SRS zyskał ogromna popularność wsród zawodników motocross i enduro.  Cechy takie jak płynnie i bezawaryjnie działający zawias oraz wymienna podeszwa buta (SRS) sprawiły, że buty te zyskały na popularności wśród dość mocnej konkurencji takich marek jak Gearne, Fox czy Alpinestars.

Buty Crossfire SRS są jednymi z najbardziej bezpiecznych i wytrzymałych butów dostępnych na rynku mx i enduro. Sidi zdefiniował również na nowo łatwe w użyciu klamry, które dosłownie spowodowały, że większość innych producentów butów musiała uaktualnić lub całkowicie przeprojektować swoje systemy zapinania. Buty Sidi do dziś są jednymi z najszybszych i najłatwiejszych do zapięcia i odpięcia, jak również do szybkiego dopasowania. Ma to bardzo duże znaczenie w przypadku częstej zmiany ortez czy ochraniaczy kolan.

Wsuwając stopę do buta Crossfire 3 SRS pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest to, że but posiada wewnątrz minimalną ilość wyściółki. Wnętrze buta zostało zminimalizowane oraz pozbawione szwów i dodatkowych punktów ucisku. Dzięki temu but naprawdę dobrze trzyma się stopy. Kolejną rewelacyjna rzeczą w tym produkcie jest sposób, w jaki trzyma on kostkę w niskim miejscu podeszwy i utrzymuje stopę w bucie. Bezpieczeństwo nieporównywalne z żadnym innym butem cross czy enduro.
Kolejną bardzo wygodną funkcjonalnością jest regulacja śrubowa zewnętrznej skorupy buta. Pozwala ona na zwiększenie obwodu buta dla osób z szerokimi łydkami lub szerokimi ortezami kolanowymi. Dzięki zastosowaniu klamry w górnej części buta jest on w stanie utrzymać orteze na kolano w odpowiednim miejscu! Dodatkowo but jest wyjątkowo odporny na wodę co w przypadku butów enduro i mx nie jest aż tak oczywiste. 

Buty Sidi robią wszystko, czego się oczekuje od butów do enduro. Po prostu o nich nie myślisz.

Na pewno konstrukcja buta jest sztywna i osoby, które są bardziej przyzwyczajone do elastyczności i miękkości butów, mogą potrzebować trochę czasu, aby przyzwyczaić się do tego, że nie czują tak bardzo hamulca i dźwigni zmiany biegów. Duża sztywność jest naprawdę ważna w obszarach ochronnych podczas twardego lądowania lub gdy zahaczysz o drzewo, skałę lub inny motocykl.  Nowy system blokady kostki HardStop ogranicza ruch do przodu i do tyłu i to naprawdę działa. Ruch zatrzymuje się dokładnie w momencie, w którym powiedziałbyś „ała”.

Pierwszą rzeczą, która ulega uszkodzeniu w większości butów, jest podeszwa, często wymagająca wymiany, niestety nie samodzielnej, a przez szewca. Nowy system SRS wymiennej podeszwy to tylko cztery szybkozłączki i trochę smaru do włożenia podczas wymiany podeszwy. Tak więc przy wydaniu niewielkiego budżetu, w ciągu 20 minut masz nową podeszwę.

Stylistyka butów Sidi, nie tylko w wersji Crossfire 3 i SRS – to cała gama kolorów do wyboru w zależności od tego, czy chcemy dopasować buty do koloru naszego motocykla, a może lubimy po prostu odważny design. Dodatkowo w butach Sidi możemy wymienić większość elementów, które mogą zostać uszkodzone podczas użytkowania. Nie jest to tylko podeszwa buta, ale również, klamry i paski w pełnej gamie kolorystycznej, co sprawia, że możemy personalizować buta pod względem własnych walorów estetycznych lub co sezon zmieniać jego kolor używając do tego dostępnych części zamiennych.