Avada Car Dealer News

Tubliss — Systemy bezdętkowe to popularne rozwiązanie do jazdy  enduro i motocross, które eliminuje konieczność stosowania tradycyjnych dętek w oponach. Oto kilka informacji na temat systemu Tubliss:

Jak to działa? System Tubliss eliminuje tradycyjną dętkę i umożliwia jazdę na bardzo niskim ciśnieniu, zwiększając tym trakcję. Tubliss bardzo mocno dociska oponę do felgi, co umożliwia jazdę nawet po przebiciu opony. Felgę chroni wewnętrzna komora systemu Tubliss (czerwona), która może mieć ciśnienie do  6,9 bara. Przestrzeń między zewnętrzną częścią tej komory a oponą działa jak opona bezdętkowa i umożliwia jazdę przy bardzo niskim ciśnieniu.

Zalety systemu Tubliss:

  • System Tubliss tworzy dwie różne komory ciśnienia wewnątrz samej opon.
  • Pierwsza komora (czerwona osłona) to dętka z wysokim ciśnieniem (około 7 barów), która chroni oraz uszczelnia felgę na całym obwodzie,
    druga komora to przestrzeń w oponie, która jest szczelna i można ją napompować tyle, ile potrzebujemy w danym terenie.
  • Zapewnia idealną trakcję w trudnym terenie jak śliskie mokre kamienie, błotniste strome wjazdy.
  • Mniejsza masa: Usunięcie tradycyjnej dętki redukuje masę wewnętrzną opony, co przyczynia się do lepszej manewrowości i przyspieszeń.
    Lepsza przyczepność: System Tubliss zapewnia równomierne rozłożenie siły na boczne ściany opony, co zwiększa przyczepność w trudnym terenie.
    Odporność na przebicia: Dzięki temu, że system Tubliss działa na podobnej zasadzie jak opona bezdętkowa, jest bardziej odporny na przebicia i przekłucia.
    Zestaw naprawczy do opon: zalatanie przebitej opony jest szybkie, proste i nie wymaga użycia żadnych narzędzi, prócz dedykowanego zestawu naprawczego, który można wozić przy motocyklu.

Warto pamiętać, że system Tubliss ma swoje ograniczenia i nie jest idealny dla każdego rodzaju jazdy. Dlatego przed zainwestowaniem w ten system zaleca się przeprowadzenie własnego researchu, konsultacje z doświadczonymi użytkownikami i rozważenie swoich preferencji jazdy oraz rodzaju terenu, w którym najczęściej jeździmy.